reklama

Mykanie

V medziľudskej komunikácii existuje viacero druhov oslovovaní. Dôverné tykanie, slušné vykanie i archaické onikanie. Medzi ľudom je však rozšírený aj jeden zvláštny druh reči, a tým je mykanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (83)

Mykanie je čosi medzi tykaním a vykaním. Používajú ho ľudia, ktorí vám z pozície svojho statusu majú vykať, no radi by použili dôvernejšie oslovovanie, prípadne sa im vykanie zdá príliš škrobené, no tykať si nedovolia. A tak mykajú.

Najčastejšie sa s mykaním stretávam v obchodoch pri platení. "Tesco kartičku máme?" spýta sa pokladníčka.

Keď som sa prvýkrát stretol s týmto patvarom, vždy ma myklo. Mykanie sa mi zdalo neslušné a nevhodné. A tak som zvykol reagovať podráždene: "Ja naozaj netuším, či VY máte Tesco kartičku. JA Tesco kartičku nemám."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reakciou mi vždy bol urazený pohľad. Povedal som si, že na to idem zle. A tak som na mykanie pristúpil a začal na podobné otázky odpovedať tiež mykaním: "Nemáme."

Ibaže ani to sa mi nezdalo vhodné, pretože v množnom čísle o sebe rozprávajú len králi z rozprávok. Povedal som si, že sa nad mykačov nebudem vyvyšovať. Lebo pýcha je omnoho neslušnejším prejavom ako spotvorené oslovenie. Mykanie som si jednoducho prestal všímať.

Aj dnes mi pokladníčka v Bille zamykala: "Body zbierame?"

"A čo sa vyhráva?"

"Lego."

"Hmm, no viete..., keď ja sa s tým dnes už neviem tak dobre vyhrať."

Obaja sme sa schuti zasmiali. A pekný deň bol pred nami.

Števo Šanta

Števo Šanta

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  1x

https://www.youtube.com/watch?v=5F1mDITTv1k Zoznam autorových rubrík:  ahahorecenziaglosaneobeatsongyfilozofia z práčovnekomentárNezaradenévideo killed the radio starrozprávka

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu