reklama

Všetky moje životy

- „Neboj sa, to, že teraz nemôžete byť spolu, nie je žiadna katastrofa. Určite sa stretnete v budúcom živote. - „Obávam sa, že to takto nefunguje. Jediné, čo môžeš urobiť, je nosiť toho človeka v svojom srdci a byť tak s ním napriek tomu, že nie ste spolu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Ako ľahko dokážu ľudia uveriť konštrukciám, ktoré im dávajú nádej na splnenie túžob. Predstava, že niekde v nebi existuje sklad budúcich životov mi vyvoláva zhovievavý úsmev na tvári. Nevyšlo ti niečo v tomto živote? Nevadí, v ďalšom sa ti to splní. Na každú túžbu, na každé jedno nesplnené prianie, ďalší náhradný život. Pre mňa by v tom sklade museli mať osobitnú miestnosť. Vlastne asi pre každého.

Vtip je však v tom, že nie sú žiadne životy nazvyš a jediné, čo máme, je chvíľa tu a teraz. Len tu a teraz sa uskutočňujú všetky naše stretnutia s ľuďmi, tu a teraz vyslovujeme naše slová, uskutočňujeme naše rozhodnutia, tu a teraz túžime a snívame. Všetko čo urobíme alebo povieme má svoju váhu práve preto, že sa to už nezopakuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sklamania tu nie sú na to, aby sa napravili. Sú tu na to, aby nás posunuli ďalej. Chyba má len jediný zmysel - aby sme ju pochopili. Začínať nový život bez poučenia, bez nadobudnutých informácií, nemá žiaden význam, všetko sa totiž bude odznova opakovať.

A na druhej strane - koľko času premrháme len tak, bezo zmyslu, utopení v nude, v úplnej ničote? Nie je už jeden život priveľa?

Nie že by som práve žral Bibliu, ale slová Kazateľa si vždy rád nanovo čítam: „Všetky potoky tečú do mora, ale more sa nenaplní; potoky sa vracajú na miesto, kam tečú."

Čo také múdre a vznešené nás už len môže čakať v budúcich životoch? Veď: „...nebude spomienky u tých, ktorí budú neskôr." A: „...všetko je márnosť a honba za vetrom."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale predsa po čomsi túžime, čomusi prikladáme dôležitosť a význam.

Niekoho veľmi blízkeho nevidím pár rokov a potom sa s ním chcem stretnúť a ono hlúpučké povie: „Nemáme si čo povedať."

A potom za mnou príde kamarát a donesie mi knihu, len tak, nemám žiadny sviatok. Môžem okašľať ďalšie životy, netreba mi ich. Chcem len viac takých kamarátov.

Čo dokážeme nabudúce? Pomôže nám, ak budeme iní? A ak budeme iní, aký to má pre nás význam, keď to už nebudeme my? Tí, s tými chybami?

Píšem tento príspevok už pár dní. Inšpirovala ma k nemu veta mojej známej: „Neboj sa, to, že teraz nemôžete byť spolu, nie je žiadna katastrofa. Určite sa stretnete v budúcom živote."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ech, ja som človek z kníhkupectva, ezoteriku som prelúskal celú cakumprásk. A predsa jej nemôžem veriť. Jediné čomu verím, je chvíľa tu a teraz. Len tu a teraz nosím v sebe všetkých ľudí, všetky veci sveta, všetky moje životy.

Števo Šanta

Števo Šanta

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  1x

https://www.youtube.com/watch?v=5F1mDITTv1k Zoznam autorových rubrík:  ahahorecenziaglosaneobeatsongyfilozofia z práčovnekomentárNezaradenévideo killed the radio starrozprávka

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu