reklama

Ostych

Ako malých chlapec objavil som raz v skrini u nás doma malé farebné škatuľky s neznámym obsahom. Páčili sa mi a chcel som, samozrejme, vedieť, na čo slúžia tie vecičky v nich a tak som spýtal mamy, čo to je.„Och, no..., to ti vysvetlím, až budeš starší."Pochopil som, že som na narazil na niečo háklivé a podmienka staršieho veku, na ktorý som musel čakať, aby som odhalil ich tajomstvo, mi našepkávala, že pôjde o niečo, čo súvisí s intimitou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: www.flickr.com)

Mama sa totiž v takých veciach vždy ošívala. Vždy, keď v reči došlo na slovo, ktoré súviselo so sexualitou, prikryla si ústa rukou a stíšila hlas. Hanbila sa. Neskôr, keď som bol starší, som si z jej prejavov cudnosti robil žarty tým, že som sa vždy spýtal: „Čo si povedala? Nepočul som ťa, môžeš to, prosím, zopakovať hlasnejšie?"

Pri takomto ostychu bolo nemožné, aby sa mi dostalo nejakej sexuálnej výchovy. Keď som prišiel do puberty, celú tú záležitosť odbila mama jedinou vetou: „Niečo ti dám." A vtisla mi do ruky tri výtlačky magazínu Praline, časopisu s nahými ženami. Informačná hodnota nulová, ale, pochopiteľne, spravilo to na mňa obrovský dojem, mama týmto darom u mňa okamžite stúpla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Časopisy boli fajn a teoretický zvyšok som si naštudoval v sexuologických knihách, ktoré som našiel v domácej knižnici a tiež v starom, zažltnutom vydaní Kámasútry, ktoré vlastnili kamarátovi rodičia a ktoré som si k nemu chodil študovať, lebo už v mladom veku som prahol po poznaní.

Mama je žena, ktorá vo vašej mysli vytvorí prvý základný model, ktorý neskôr budete hľadať. Ibaže ostýchavé dámy sa časom kamsi vytratili. V dobe, ktorá zdôrazňuje stieranie rozdielov medzi pohlaviami, je, napokon, cudnosť tak trochu na príťaž. Lovcami sme zrazu všetci, sebavedomé mačkovité šelmy s naježenými kožúškami a vycerenými zúbkami. Ani vulgarita už nie je doménou obhrublých chlapov, nežnejšie pohlavie si ju úspešne prisvojuje, takto si to žiada genderová rovnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie že by som bol prudérny, to určite nie. Napokon, odkedy som dostal do daru tie časopisy, sledujem zbežne scénu. A tak viem, že ostatné roky vyhrávajú žánrové ceny filmy poznačené sadistickými trendmi a čoraz vynaliezavejšími prejavmi sexuálneho násilia. Veru, už ani to péčko nie je čo bývalo, priatelia.

Ale netreba sa máčať v nostalgii, vývoj nezastavíš. Iba mi občas napadne, že škoda.

Mimochodom, tie pekné škatuľky - to boli tampóny. Dozvedel som sa to hneď na druhý deň, keď ku nám na návštevu prišiel kamarát. Všetko mi vysvetlil. Mama, tá napriek sľubu a faktu, že som bol od toho dňa stále starší a starší, sa k vysvetľovaniu ich obsahu už nikdy nedostala. Proste...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ostych nedovolil.

Števo Šanta

Števo Šanta

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  1x

https://www.youtube.com/watch?v=5F1mDITTv1k Zoznam autorových rubrík:  ahahorecenziaglosaneobeatsongyfilozofia z práčovnekomentárNezaradenévideo killed the radio starrozprávka

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu